گزارشی که اخیرا توسط Ampere Analysis منتشر شده است نشان میدهد که صنعت بازیها در سال گذشته مقادیر زیادی درآمد داشته است. طبق گفته Piers Harding-Rolls رئیس تحقیقات بازیهای Ampere، صنعت بازی در مجموع 60 میلیارد دلار از فروش کنسولها، بازیها و خدمات اشتراکی مرتبط در سراسر جهان درآمد داشته است.
این، بدون تعجب، بالاتر از هر سال قبل از آن است Harding-Rolls . معتقد است که کمبود عرضه PS5 و Xbox Series X/S این اعداد را با حاشیه قابل توجهی کاهش داده است. به گفته وی، افزایش درآمد را می توان به پذیرش گسترده خدمات اشتراکی مانند Xbox Game Pass نیز نسبت داد.
او گفت: «افزایش هزینهها به دلیل قیمت بالاتر کنسولهای جدید موجود در بازار و افزایش پذیرش خدمات اشتراکی مانند Xbox Game Pass مایکروسافت بود.
علاوه بر این، همچنین تخمین زده میشود که هزینه بازیکنان برای لوازم آرایشی درون بازی و ریزتراکنشها کمتر از سال ۲۰۲۰ بوده است البته فقط ۱ درصد . فروش فیزیکی تنها 30 درصد از کل فروش نرم افزار را تشکیل می دهد، در حالی که هزینه پخش کننده برای خدمات اشتراک نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
تخمین زده می شود که صنعت بازی در سال جاری حدود 61.1 میلیارد دلار درآمد کسب کند و یک بار دیگر رکوردها را بشکند. اگر سونی و مایکروسافت بتوانند کمبود سهام کنسول را در سال جاری کاهش دهند، این رقم می تواند با حاشیه قابل توجهی افزایش یابد.
آیا شما این متن را پسندیدید ؟ جهت ثبت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .
جهت ثبت نظر ابتدا در سیستم ثبت نام کنید.